En taxiresa.

Jag var ute i fredags. Men det är inte det jag ska berätta om. Ni vet ju hur jag är. Jag kan aldrig vara normal... Och inte folk runt omkring mig heller..

Jag stod på torget klockan ett på natten och sa hej då till en gammal vän. Jag hade liksom paxat en taxi men eftersom jag var seg på att säga hej då så höll ett par, en kille och en tjej, på att stjäla den från mig. Jag sa snabbt hej då och paret frågar om dom inte kunde följa med och eftersom det visar sig att vi ska till samma adress så går det utmärkt! Och tur var väl det.

In i taxin hoppar vi och taxigubben öppnar med att säga:
-Det är inte ofta man ser tjejer som du i den här stan.
Jag skrattar och frågar:
-Nehe?! Är det bra eller dåligt?
-Bra, säger han.

Jag pratar lite med dom som hade det bra bak i bilen och när vi börjar närma oss slutdestinationen så upprepar taxi-gubben, turk, typ 55+:
-var försiktig nu. Ta hand om dig.. Var försiktig nu när du går hem, man vet aldrig vad som kan hända.

Sen är det dags att betala. Killen och tjejen som jag åker med försöker pracka på mig hälften av pengarna för taxin, men jag vill inte ha det och dom hoppar ur taxin. Jag kollar om jag har lösa pengar i plånboken, vilket jag inte hade. Däremot hade jag fått saffran av mamma tidigare på kvällen som jag försöker betala med.. Det gick inte. Haha.
Betalar i alla fall och taxigubben säger:
-Jag skulle inte säga nej till att spendera natten med dig..
-Hahahaha, nej det är det inte många som skulle tacka nej till...... svarar jag.
-Ta hand om dig nu.
-Hehe, det samma.

En bit bort från taxin står paret. Dom hade stannat för att kolla så jag kom hem.
Haha. Va fan. Peddotaxichaufför.. Well well, alla komplimanger är välkomna.. :P

Jag tog mig säkert hem i alla fall, för den som undrar... :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Vilken sköning ;) och utskönt blogg namn!!!

2011-08-28 @ 12:56:48
URL: http://fabulousli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0