När jag gifter mig...

En liten tanke:
Många tjejer funderar ju på länge hur deras bröllop ska vara.

"Jag ska ha ett stort bröllop. Jag ska ha en brudklänning med 13 meter släp och slöja. Det ska vara ett vinterbröllop och det ska vara röda rosor och murgröna överallt. Minst 2000 gäster. 14 tärnor ska kasta rosblad framför mig.  Det ska vara förrätt, varmrätt, efterrätt, mellanrätt, mittemellanrätt, osv osv. Bröllopstårtan ska vara 20 våningar hög och i den ska det vara chockladnougatswischmarsipan"

eller

"Jag vill ha ett bröllop ute, på sommaren. Det ska vara litet och mysigt och vi ska ha live-musik. Jag ska ha en enkel klänning och en bukett av liljor. Mina två barn, Lisa och Mia, ska vara tärnor. Kanske 50 gäster"

I stort sett alla tjejer vet hur dom vill ha det om dom ska gifta sig. Själv skulle jag (OM jag nu gifter mig, det är fan inte säkert) vilja gifta mig på en strand utomlands. Jag ska ha en enkel vit klänning och det ska vara solnedgång. Kanske 2 kompisar ska vara med. Jag är en sån som vill smeta bröllopstårtan i ansiktet på den jag gifter mig med (jag kommer säkert göra det by accident).......

MEN VARFÖR TJEJER ÄR ALDRIG KILLARNA INRÄKNADE I VÅRA BRÖLLOP? Det är liksom inte så att man tänker "ååååh, min kille ska ha på sig det här och det här och han ska sjunga och göra det och det". Nej nej. Killen bryr vi oss inte om! Mer om tärnorna i sånt fall. Eller bröllopsfesten.... Haha.
Det är ju liksom killen vi gifter oss med, men han är varken viktig i planerna (det enda viktiga är att han kommer) eller har ett skit att säga till om....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0