Min helg!

Jaha ja.. Då ska ni få höra lite smaskigheter om mig helg.. ;)



I fredags gick mitt tåg klockan 8.40 till Hufvudstaden.
8.25: satt jag hemma och beställde tågbiljett. Ni vet hur jag är... Småsprang ner till bilen.
8.36: var i rondellen vid OkQ8 och klämde mig mellan två bilar (orkade inte vänta..)
8.38: Letar efter parkering vid tågstationen. Finns inga långt fram men hittar en längst bak.
8.39: Springer upp mot tågstationen, medans jag lyssnar efter tåget. Hör ingenting. Kommer fram till trappan och går upp för halva. DÅ hör det där pipet från tåget när dörrarna stängs. BIIIIIIIIIIIIP! Jag kutar i mina klackisar, upp för trappan. Längst upp så viker sig fotjäveln så jag håller på att ramla. Jag svär. Folk glor. Jag drar mig upp i ledstången (visst heter det så?) och liksom skjuter på med hjälp av händerna, dörrarna håller på att stängas och jag vänder kroppen, pressar mig igenom dörren och ramlar halvt över en tjej som sitter precis innanför. Hon blev nog skiträdd och frågade senare om jag gjorde illa mig.. Hahahah!



Kom i alla fall fram till Stockholm utan att halvt dö någon mer gång. Åkte till Patriks jobb far far away och drack kaffe på asfalten i solskenet.. Myyyys! Löööf u Patrik! ;)



En bild som Nova ritat av Patrik.. Han pruttar.. Jag vet inte vad han har instoppat i arlset, jag tänker inte fråga heller...







In till stan igen och åkte hem till bruuchaan. Käkade underbart god soppa som Helene hade gjort och gullade INTE med Theo. Han började störtgrina varenda gång jag såg på honom en sekund för länge vilket är förståeligt.. 



Sen åkte Daniel och jag till Stureplan och tog ett glas vin på Riche.. Efter det vidare till dramaten och skulle gå på Romeo och Julia. Vi kommer in, köper ett program utan att titta på det och upptäcker att våra platser är upptagna. Happ. Frågar en som jobbar där om hjälp och hon säger:
-ööö.. Ni vet att det inte är Romeo och Julia ikväll?
-öö, va? Neeee..
-Jo, den föreställningen har slutat gått så ikväll är det den girige. Dom har säkert försökt ringa er men inte fått tag på er.
Så vi fick se den girige istället. Vilket inte gjorde någonting. Den var helt underbar och fantastiskt rolig! Och Johan Rabaeus var så jävla bra!!! Ni borde fan gå på teater allihopa!! Jag älskar det! ÄLSKAR!!









Nåväl, efter det så åkte vi hem och drack lite vin och käkade massa ost med Helene och hennes underbara kompisar Martina och Dollan! 
Awesome day!!



En bild på Daniels... kosta boda kaktus... (Man får inte besudla den i tanken OBSERVERA!)





På lördagen åkte vi ut till Lidingö och käkade middag med mormor och morfar. Mamma, pappa och Nova kom dit också. :)






Söndagen spenderades hos farmor med lunch och kaffe i solen. Så skönt!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0