God kväll!

Hej hopp!

Igår (förrgår?), mina vänner, så körde jag och bästaste Jenny en roadtrip till den stora staden Bålsta för att hämta en present till Novisen..

Det började bra, fick en supersöt present av Dahlqvist/Bäckström-familia. Ska ta kort på vad jag fick imorgon.. Orkar inte resa på mig.

Hade som vanligt en superhärlig biltur med Jempan. Älskar att åka bil med henne!! DÄR har vi vuxen-kvalitets-tid. Poppa musik på HÖÖÖG nivå och **** *** ** är vad vi gör. LOVE IT och skulle kunna åka bil med Jenny i evigheternas evigheter..

Kommer fram till Bålsta, kollar på the thing, åker ner till centrum för att hämta ut pengar. Tänkte att det måste väl fan finnas bankomat vid tågstationen..

Vi kommer fram dit och parkerar och på bänken sitter en gubbe som vi börjar driva lite om och tänker att vi kan fråga om bankomaten. Kommer fram och det visar sig vara en kärring. Hahaha! Nåväl. Vi frågar henne och jag ska försöka beskriva samtalet. Jag skämtar inte. Och hon låter, på riktigt, som en iranier från köping. Fast hon var svensk.

Vi: -Ursäkta, vet du om det finns en bankomat här i närheten?
Kärring: -Nej jag vet ingenting. Jag har försökt att leta efter ett ställe att vara på men allt är stängt. Här finns ingenting. Jag ska med tåget och det går om en timme så det här var enda stället jag kunde vara på. Jag vet ingenting.
Vi säger typ oookeyy, tack i alla fall då.
Hon svarar, medans vi går därifrån:
-Det finns ingenting här, bara buskar. DÄR! FÖR 800 KRONOR..

Vi ba oooooooookeeeeey... Hahaha. Jävla cp. Man kan ju tro att hon hade knarkat lite för mycket.. Men hon såg inte ut som en pundare.. Hon såg ut som en farmor.....


Men i alla fall.. Back to huset och hämtade.... RÅTTAN! Uuuääck.. Här är hon:




Det som är bra med råttor är ju att dom är små och lätta att spola ner...... NEJ jag skojja. Men hon är jättearg.. Hon bits. Jag är livrädd. Så nästa vecka ska jag utrusta mig med handskar och gosa och gosa och gosa med äcklet så hon blir tam.

Nova är i alla fall SJUKT glad. Hon har döpt henne till Felicia och älskar henne och har till och med tvingat mig att ha råttan på bordet i vardagsrummet för att råttan inte ska behöva sova själv...

"Mamma. Tänk om du var en hamster och hamstern var min mamma. Hade du velat sova själv då?" Nej, det hade jag kanske inte. Så hon står så fint på vardagsrumsbordet.........


Idag har vi fikat med Jenny, Neo och Lillebror och varit ute hos mamma och pappa med A och Klara. :) Trevligt.


Nääääe, nu ska jag sova så jag orkar upp och sjunga för Novis imorgon bitti.. :)



<3 Saknar..... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0